7 Mar 2012

PRACTICING A NEW LENS




Som jeg skrev i mit tidligere indlæg i dag, så har min kærestes mor, købt et nyt objektiv til det kamera jeg anvender, fordi hun ved, at jeg godt kan lide at tage portrætter og detalje billeder - det er den sødeste tanke, specielt fordi de objektiver jo ligesom ikke lige er det billigste man kan få fingrene i :) Men jeg synes det er alle tiders og efter et par timers fotolektion i lørdags har jeg øvet mig lidt. Nu er disse billeder jo af mad, men dem jeg postede HER af mine smykke detaljer er også taget med det samme objektiv. Jeg synes det er sådan nogle fine billeder og glæder mig bare til, at jeg bliver bedre til at anvende det. Det er super svært det med lyset etc, men jer der selv anvender systemkamera, synes måske det samme? Hvis I har nogle fif, så sig endelig til hehe :) Hvad synes I om disse fine mad billeder? Jep, jeg er en helt ordinary girl, som spiser helt ordinary mad - så slet ikke noget specielt ;)

Hov ja, som én af jer søde læsere lige påmindede mig, så havde jeg jo helt glemt at nævne, hvilket objektiv det egentligt er jeg snakker om :) Men det kommer her; Det er et Canon EF 50mm f/1.8 ll. 

TRANSLATION:
I am practicing a new lens that I got to borrow, and I am loving the pictures! I already showed some HERE but these are from some of the food I ate yesterday - ordinary food for an ordinary girl, mostly the outcome of the pictures I am curious to hear what you think?

6 comments:

  1. Bliver helt sulten af at kigge på de der billeder der :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe ja, det gør jeg faktisk også selv ;) Xx

      Delete
  2. Jeg synes det er nogle fine billeder, det er en god dybe i dem i forhold til hvis man bruge en helt alm. linse med standardindstilling :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jeg synes virkelig også at de bliver rigtig fine billederne - glæder mig til udforske verden med dette nye objektiv :) Xx Jo

      Delete
  3. Synes ikke jeg kan læse nogen steder hvad det er for et objektiv? - 50 mm?
    Synes i hvert fald det er nogle fine billeder!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Trine - nej det har du da helt ret i, det har jeg i min iver helt misset :) Men det er et Canon EF 50mm f/1.8 ll objektiv. Tak fordi du mindede mig om det. Xx Jo

      Delete